Skip to main content

Posts

Botani : Menanam kantong semar

Menanam kantong semar itu, susah susah gampang. banyak susah nya ya, karena harus pakai media tanam khusus (saya pakai sphagnum moss), air khusus (saya pakai air AC dari tempat saya kerja) yaitu air yang hanya murni air tanpa ada kandungan mineral apapun.
Sebelumnya, kantung semar atau Nepenthes adalah tumbuhan yang tidak mencari unsur hara dari dalam tanah ya, mereka mencari makan nya dari makhluk hidup kecil seperti serangga, katak kecil, pacet dan binatang kecil lain yang masuk kedalam kantung perangkapnya.
Saat ini, saya sedang belajar untuk menanam tumbuhan ini, sekarang sudah minggu ke 2 kalau tidak salah, dan biji biji dari kantung semar ku sudah mulai sprout atau berkecambah, kalau saya amati sih ada ijo ijo di sekita biji nya, bukan lumut ya, ini warna nya agak pucet, kalau lumut warna nya ijo terang..
Maaf belum ada foto nya, karena masih kecil banget, di foto pun mungkin juga belum keliatan. ntar kalau sudah 2 bulan dan masih hidup (moga moga), tak ambilin fotonya. di thre…
Recent posts

Agnez Mo's music album "X" out now on spotify

From this album, what's your favorite? I take 'Long as I get paid' as my favorite.
I am very proud of Agnez because of what she does. I am sorry my English is bad, but I am so happy to found Agnez's song on spotify, hope it'll on the top global 50..
I'll not go so far, let's listenit..

what do you think?
I am so excited to hear this song everyday.
Actually we can't download or buy it yet to apple store, I don't know why, but I really want to buy the song and I can play it everyday..

have fun

forex investation : week 3

My last post are Indonesian, but I really wanna you know that not all forex are as horror as you think,
I know, maybe you ever try to trading on forex and me too not just you ever feel you hurt and desperation when we got floating loss,

but, we all know that we have no skill, we have no patient to do this trading, but now I found this broker that will help us to manage our money and make profit for us just for $100 at first.
This broker also provide us so many trading manager that will take care of our money, we just watching how our money move.

Yup, our money moving like floating profit or floating loss at the moment, but if the strategy manager was so brilliant, he just turn back to profit position.
this is not officially from the broker but this is pure from my opinion


how this broker works?
so many option there like another broker, you can trading by yourself of course all profit are yours, but what happen if you have no time to manage our opened trading? or we can read the situa…

HYIP halal?

is HYIP (High yield Investment Program) halal? may be some of you (Muslim) thing about this, me too. I think about this all time when I was investing on that program.
I do not know the status of HYIP is halal or haram, but I'll share to you how HYIP works based on what I think. If you found something different please let me know by commenting down bellow.

First of all,
this program is not secure too, so if you want to try this program you should prepare your mental and ready to lost your money.

Imagine that you're A,
and me, I'll take B, I am B.
A invest $10,
B invest $100.



what happen then?
You'll got what they promise to you, for example 10% a week, and you'll get $0,1 a week, for saveral week until your money back full plus what they promise to you, but what happen to me?
I will never get my $100 because it's for you, the system runs like that.

not just some investor, they'll always make reviewer first, if they reviewers get their money they'll leav…

Camila Cabello : Havana review

Do you know the latest Camila's new song titled havana? have you download or buy it?
if the answer is no, i'll let you listen to the music while you read my post,


just play it....
it's free though.

for first time I listen to this music when I am on the office, I directly remember of camila's voice and I check the title and thesinger, bingo! this is Camila.
if you do not know, who Camila is, go to the google, and googling on there, who's Camila Cabello and you'll find the answer.

OK, back to the music,
this song makes my body moves without I realize it.
and Camila Young Thug add some verse of rap on it that makes this song so cool!

why I love this song?
first of all, this is Camila Cabello.
second, Camila's voice
next is about the lyrics.

you know what, half of my heart is in havana...
this is my first review of music, so I'll improve it on next post..
thanks!!
write down what you think about this song down bellow..

Investasi dalam forex : Minggu 2

dalam forum investasi forex kita yang sudah memasuki minggu ke-2 ini, ada yang sudah mendaftar? Ok, mungkin masih butuh lebih banyak bukti ya. nama nya juga jual beli pasti gak jauh jauh sama yang nama nya untung dan juga rugi, apa lagi di forex.
nah, saya nih orang yang tidak bisa, tidak ngerti dan selalu rugi dalam forex, tapi nama nya pingin dapat penghasilan lebih, kalo cuma di tabung di bank aja malah habis, bukanya bertambah. yah, mengulang yang minggu 1 kemarin, investasi ini sangat transparan. 
kita titipkan uang kita pada manager yang berpengalaman, tidak perlu tiap menit tiap jam lihat trading kita, manager ini sepenuhnya bertanggung jawab atas dana kita. pasti ada rugi sih, tapi resiko berbanding lurus dengan profit kan?
maka dari itu, kalau peluang resiko besar, peluang untung juga besar loh,  OK, ini adalah record hasil trading atas uang saya, mari kita lihat 

bagaimana? tertarik? follow link berikut !! LINK

Investasi dalam forex : minggu 1

ingin mendapatkan keuntungan forex tapi tidak bisa trading?
punya dana nganggur gak tau mau dikemanain? atau, pingin dapat penghasilan tambahan dari internet tanpa harus bersusah dan berpayah?
saya kemarin nemu di iklan sebuah web, awalnya saya ragu, minimal investasi nya aadalah $100, dan kemudian saya melakukan survey dibeberapa broker yang menyediakan program investnya. tetapi yang lain, minimal investnya adalah >$300, uang siapa coba yang mau saya pake.
dengan tekat, saya mencoba untuk invest seminimal munkin, yakni $100. dengan modal patungan dengan rekan kerja saya, kita share profit 50:50. kita sudah sepakat untuk untung dan rugi bareng. tapi dengan harapan bisa untung yang tinggi dan harapan supaya cepat balik modal agar bisa membuka akun terpisah dan mandiri kita sepakati untuk investasi disana.
kalau dihitung, ini sudah satu minggu an berlalu, profitnya pun tidak terlalu besar, tetapi kami tetap berharap untuk profit sih sebenernya. dan kita berhasil dapatkan sekitar $2 dalam …